Varför konfirmation?

Jag har funderat på en grej, om ca ett år så är det dags för att konfirmera sig, men jag vet inte om jag vill. För jag är inte ett dugg kristen även om jag är döpt. JAg tror inte på något som har med gud att göra. The Big Bang är troligare än en gubbe skapar universum, vem skapa gubben då? Jag vet att vissa gör det för pengar och presenter och det skulle vara den enda anledningen att konfirmera sig om man fråga mig, men jag vill inte göra det ändå. Jag vill inte vara med i Svenska kyrkan. Skulle tro mer på Hinduism i så fall, om jag skulle tro på något. Eller Schamanism. ( Klicka här för info om hinduism och här för schamanism. ) Men ska i allafall inte konfirmera mig, om jag gör det någon gång blir det när jag är vuxen.


Och med detta menar jag inte att ni inte ska konfirmera er, ni får göra det om ni vill. Detta är min egen åsikt inte eran! Jag vill inte höra om eran åsikt, ville bara berätta min. Och jag tål kritik om ni känner för att skriva det. Ni får göra som ni vill.



Så det var bara det jag ville skriva i detta inlägg. Inget mer vad jag kommer på. Borde komma några senare, ni får se.


Kommentarer från er söta läsare.
» Jessica "jeissie" Persson

konfirmerade mig inte, min anledningen var: Resten av klassen konfirmerade sig för de ville ha presenter, jag ville inte för jag inte tror på något + att jag inte vill tvinga någon ge mig saker bara för att man "tar konfirmation" nej!



Tycker helt klart att du har rätt inställning, man behöver ju inte om man inte vill.

2012-07-03 // 15:30:28
URL: http://jeissie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback