Moped...

Jag funderar lite på en sak. På det hära med moped och liknade. JAg vill rätt så gärna ha moped.
Men vet inte om jag får/när/hur. Och det är ju åldersgräns - 15 för att få köra på 14,9 för att få tillstånd. Jag blir 14,9 om 2 veckor och 1 dag. Och då har ju både jag och mina föräldrar tid att tänka lite. Jag tänker så här:
Posetivt med moped:
* Slippa åka buss på 45 in morgon och eftermiddag
* Åka till kompisar/Kållered bla när jag vill
* Kan stjusa (?) kompisar
* MASSA saker som jag inte orkar skriva..
 
Negativt:
* Farligt ( kommer köra på 156:an )
* Folk kör runt 70 när det är 50 nere vid oss
 
Så, vad tror ni? Om jag bara är försiktig och har reflexer när det blir mörkt så tror jag att jag klarar mig.
Hjälp ´mig att hålla tummarna! (Om jag får moped så kommer den vara vit, svart, mörkblå eller röd ;) :3 )
 
Det var allt i dag! Ska lägga mig i sängen, fika med te och se på videos och sen plugga lite engelska. Ena delen kan jag :D Det går nog bra med den andra också (ironi...)
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback